Tuan Punyerr Belog

My photo
name sya nur fatiehah bt jaafar @ ab Ghani..nothing special about sy...sbb sy insan biase2 je..sy suke semua..sy sayang semua yang syang saya..umo sy maseh muda..haaha..sya harap sy dapat bahgiakan mereka semua yang saya syang teristimewa buat bonda dan ayahanda tercinta...n harap dapat jd seorang anak,kakak,adek,makcik,kawan,sahabat,teman n hamba Allah yg baek di dunia n akhirat...=)InsyaAllah..
Powered by Blogger.

Friday, May 15, 2009

oh mok......





Ibu

Saat kau terduduk

dalam lelah yang sangat

aku khawatir

aku rasakan salah bergumpal-gumpal

Ibu

saat kau menasehatiku

aku mengerti

Aku paham semua harapanmu

Ibu

saat melihatmu menangis

Aku hancur

Saat melihatmu sakit

Aku hancur

-aku tak kuat-

Karena air matamu

adalah butiran-butiran kristal

dari lelahnmya sebuah perjuangan

disitu tercetak dosaku

Karena sakitmu

adalah tumpukan beban-beban

yang kau bawa

disitu pula tercetak dosaku

Melihat itu semua

aku bisa apa?

-aku tak kuat-

aku rasakan salah amat sangat

Rasanya percuma

aku pergi mengejar cita-cita

Kalau ibu lelah dan sakit

aku diam saja

-aku rasakan salah amat sangat-

Satu hal yang menenangkanku

akan dirimu Bu’

Pada saat kau duduk kelelahan

memandangi anakmu

dengan kebahagiaan

Kurasa malaikat di langit

melimpahkan shalawatnya kepadamu

dan Tuhan berikan senyuman rahmat-Nya

khusus untukmu


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...